سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روان شناس و مدرس آموزش خانواده

شیر مردی از خطه دلاور خیز درگز

رهبر معظم انقلاب : دلم برای صیادم تنگ شده است.

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز, امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی 23 خرداد1323در خانواده ای مذهبی در روستای کبود گنبد شهرستان درگز از توابع استان خراسان چشم به جهان گشود. صیاد پس از پایان تحصیلات ابتدایی و دبیرستان وارد دانشکده افسری و در سال 1346 موفق به اخذ دانشنامه لیسانس از آن دانشکده شد.

فعالیت در بخش‌های مختلف ارتش به ویژه در غرب کشور از جمله فعالیت‌های وی قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود. همچنین وی در سازماندهی و فعالیت نیرو های انقلابی در ارتش شاهنشاهی نقش به سزایی را ایفا کرد.

صیاد شیرازی در اواخر حکومت پهلوی به دلیل اقدامات انقلابی به پیروی از دستورات امام خمینی(ره) دستگیر و زندانی و در آستانه پیروزی انقلاب، در بهمن 1357 آزاد شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی ماموریت اصلی شهید صیاد شیرازی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل آغاز شد و وی با حضور در بسیاری از عملیات‌های مهم و اثرگذار کام ملت ایران را شیرین ساخت.

رشادت‌های بی‌وصف او در جبهه‌ها سبب شد که مهر ماه سال 1360 به پیشنهاد رئیس شورای‌ عالی دفاع از سوی امام خمینی(ره) به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شود.پس از عملیات‏های پیروزمند ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس وی در 23 تیرماه 1365 در حکمی از سوی حضرت امام خمینی به عضویت ‏شورای‌ عالی دفاع منصوب شد. حضور مقتدرانه در عملیات مرصاد ضربه مهلک دیگری بود که صیاد به همراه دلاور مردان ارتش، سپاه و بسیج به دهان استکبار و منافقان کوفتند.

پس از نائل آمدن در 18 اردیبهشت 1366 به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان ارتش با پیشنهاد رئیس شورای ‌عالی دفاع و موافقت امام خمینی به درجه سرتیپی در مهر ماه سال 1368 به درخواست رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم ‏رهبری و فرماندهی کل‏قوا به سمت معاونت ‏بازرسی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح منصوب شد.

شجاعت‌ها و دلاور مردی‌های صیاد شیرازی به حدی بود که دشمنان اسلام و نظام اسلامی حتی سال‌ها پس از انجام عملیات‌های پیروزمندانه صیاد شیرازی در پهنه غربی کشور نتوانستند این شکست‌ها را تحمل کنند و سرانجام در صبح روز شنبه 21 فروردین‌ماه 1378در حوالی منزلش در لباس مبدل او را به شهادت رساندند. روحش شاد و یادش گرامی باد.

آری امروز همه دلسوزان اسلام و انقلاب اسلامی دلهایشان برای کبوتر والایی چون صیاد شیرازی تنگ شده است.

شهیدانی که با جانفشانی خود عزت و آزادی را برای این مرز و بوم به ارمغان آورده‌اند.